A töredéken egyetlen sanctorale-ünnep, János és Pál zsolozsmájának vesperás-, matutínum- és laudes-énektételei maradtak fenn. Az eredeti fólió feltehetően kisebb felét megőrző fragmentum rectóján az Isti sunt duae olivae Magnificat-antifóna nagy része olvasható, majd a matutínum rubrikája következik: az invitatórium- és antifóna-incipit commune-tételekre utal. Az Isti sunt duo viri responzórium teljes lejegyzésben szerepel megszokott verzusával (Isti sunt duae olivae). Feltehetően a harmadik nokturnus énektételeiről van szó, bár a forrás nem ad útmutatást arra vonatkozóan, hogy az első két nokturnust a szentek közös énekanyagából kellett-e venni. A versón a laudes 2–5. antifónái sorakoznak. Sorrendjük sokat elárul a kódex eredetéről: csak Esztergomban látjuk pontosan ugyanezt az éneksorrendet, ehhez képest nemcsak a közép-európai rítusok térnek el, igaz, csak apróságokban, de a magyar főegyház alá rendelt ismert alhagyományok is, pl. Kalocsa-Bács, Erdély. Fontos megjegyezni, hogy a Ioannes et Paulus cognoscentes antifónát más rítusokban nem a második helyen találjuk a laudes-szériában (az Isztambuli-antifonálén kívül egyetlen – véletlenszerű – adat a Cantus-index 84 találata között egy silosi forrásé: GB-Lbl Add MS30850).
E tétel elhelyezése már önmagában is megerősíthetné az esztergomi provenienciát, de ami szemernyi kétséget sem hagy efelől, az a notáció: hagyományőrző, késői esztergomi forma. Minuciózusan gondos ez a kézírás, szigorúan megtervezett neumaformákkal. A kottakép archaikus hatást kelt, ez azonban látszólagos: a szerkezetek összeválogatását, azaz a hangjelzés lényegét tekintve a modernizálás útjára lép a másoló. A tollvonások vastagodnak, a régi kötött esztergomi formák felbomlanak (lásd pl. a szekundot lépő pest, torculust, porrectust). A climacus dupla hangos indítása és kötött alakjának alkalmazása ugyan régies vonás, de a fő climacus jel függőleges pontsorának írásiránya a gótikus írásmódot követi, jobbra dől. A scandicus is az új, tagolt, a középső hangot vonással jelölő forma. A sok újítás, a felbomló szerkezetek, új írásirány dacára a notáció kifinomult és elegáns, amint azt a legszebb esztergomi notációkban tapasztaljuk.
Gilányi Gabriella