A fennmaradt liturgikus tételek elrendezése alapján Mezey László esztergomi eredetűnek vélte a töredéket (Mezey, Fragmenta latina, 189). Szendrei Janka kéziratos jegyzeteiben azonban figyelmeztetett arra, hogy a töredéken is olvasható Mindenszentek-zsolozsma Scimus quoniam laudes-antifónája az esztergomi hagyományban, sőt, a teljes középkori magyar forrásanyagban – periférikus forrásainkat is beleértve – következetesen 1. tónusú (vö. http://melodiarium.zti.hu/cantus-officii/antiphonae/). Ezzel szemben a fragmentum a 7. tónusú változatot tartalmazza, amely az európai források többségére jellemző, ezt találjuk többek között a délnémet-osztrák kódexekben is (vö. http://cantusindex.org/id/004830). A hangjegyírás is azt erősíti meg, hogy a fragmentum anyakódexének eredetét ebben a térségben kell keresnünk.
Czagány Zsuzsa