A stilizáltan jobbra dőlő notáció késői német neumaírásra utal, egy olyan konzervatív iskolára, amely sokáig vonakodott a vonalrendszer bevezetésétől. A fólión az Exaltatio Crucis zsolozsma matutínum-részlete látható. E zsolozsma, a májusi Inventio crucis ünnep tételkészletével együtt igen változékonyan jelent meg Európában, így alkalmas lehet a liturgikus párhuzamok, s ezáltal a származás meghatározására. Teljes egyezést nem találtunk, ugyanakkor nagyon karakteresnek tűnik a második nokturnus antifóna-hármasa (Adoramus te Christe, Dulce lignum, Adoremus crucis signaculum, majd W Dicite in gentibus), amelyet Salzburgban és Klosterneuburgban mutattunk ki, ugyanebben a pozícióban (vö. CANTUS: A-VOR-287, f. 174r-v). A kódex eredetét nagy valószínűséggel e szűkebb délnémet területen kereshetjük. A magyar egyházmegyés hagyomány és más közép-európai rítusok merőben eltérő tételsorrendet írnak elő könyveikben.
Gilányi Gabriella